taste & quality

>> Wednesday, February 1, 2012

FYI, there is no GOOD and BAD taste in relationship. mungkin boleh senaraikan beberapa ciri-ciri jejaka idaman korang. mungkin boleh kata yang korang nak jejaka yang tak merokok, tak messy, tak nakal, tak keluar malam dan sebagainya. korang juga mungkin inginkan jejaka yang ada muka ala-ala kerean( pfffff). but,once bila jumpa jejaka yang korang terpikat, those ciri-ciri means nothing. begitu juga dengan boys, they are surely boleh banggakan dengan ciri-ciri gadis yang dia idamkan. dia mungkin nak seorang awek yang comel di muka dan mantap di badan.but once dia dah jatuh cinta, dia dah tak akan pandang ciri-ciri yang dia idamkan tu. so yeah, GOOD and BAD adalah tidak wujud.apa yang ada hanyalah hubungan yang berkualiti. yeah, quality of relationship.

Errrkk? quality of relationship? definition please.

adakah bila korang dan pasangan keluar tengok wayang setiap hari ia dikatakan korang dalam perhubungan yang berkualiti?adakah bila korang mengamalkan Long Distance Relationship (LDR), ianya dikatakan hubungan tak berkualiti? adakah both of you contact each other seminggu sekali sahaja ianya menjadi hubungan yang bakal berakhir dengan perpisahan?

setiap orang including you, you, you, you and me surely mahukan hubungan yang terbaik.dan hubungan itu mestilah berkekalan. well, FYI again, setiap orang adalah berbeza. ada certain lelaki yang tak sukakan perempuan yang bermanja dan gedik ( well most of us will hate this kind of girls. )ada certain lelaki yang sukakan perempuan yang pandai berdikari dan tabah. dan ada certain lelaki yang sukakan perempuan yang tahu menunjukkan rasa sayang. why? sebab setiap orang berlainan. dan kelainan itulah yang membawa perfection.

kelainan yang membawa perfection.


si lelaki mungkin:
  • nakal gila
  • suka usha awek comel 
  • jarang marah
  • selalu bermulut manis
dan si perempuan pula mungkin:
  • gila pendiam dan jaga batas.
  • amat setia 
  • selalu moody (girlsss. datang bulan bisalah.)
  • suka membebel
  • ego


jika korang tengok jenis lelaki dan jenis perempuan di atas. both of them adalah amat berbeza.kontra habis. tetapi adakah mereka tidak boleh bersama? adakah bila diorang berbeza dari segi perangai, hubungan mereka tidak akan berkekalan hingga ke tua ?siapa kata? well bila both of them really love each other, everything is possible because no one know what is the possibility in relationship.tetapi perempuan kena tahu, lelaki kekadang suka tengok gadis yang dia sayang itu berasa jealous sebab jealous itu tanda sayang. sebab itulah korang jangan pelik bila si boyfie asyik nak buat anda jealous. lagipun perempuan akan nampak 10 kali lagi comel bila jealous. fact :)

perempuan kena tahu once bila si lelaki sukakan si perempuan, segalanya mungkin berubah. lelaki itu mungkin akan kekalkan kenakalan dia.dia mungkin akan usik dan kacau si gadis sampai si gadis geram gila, tapi both of them will still love each other.that's whylah setiap perbezaan adalah penting untuk melengkapkan diri masing-masing.kalau both of them jenis kuat bebel; macam mana? kalau both of them jenis suka marah; macam mana? yeah, you can never determine of possibility of relationship.dan itu membawa balik kita ke isu there no certain taste in relationship.

so, once you guys berada dalam relationship,  please appreciate your partner. you guys must remember that beauty is not everything. having a hot girl or a 6-packs guy doesn't mean you're going to live the great relationship with your partner. my last advice, perasaan adalah suatu benda yang boleh berubah dengan tiba-tiba. so, do not take everything for granted.

status hikmah: "bila apa sahaja yang engkau lakukan tidak pernah memuaskan hati si dia,dan apabila apa sahaja yang si dia  lakukan tidak pernah memuaskan hati kau, maka berpalinglah keduanya. mungkin ada yang lebih baik diciptakan untuk kau dan aku"  
 sumber rujuk : Mr. K


sekian


wasalam :)

0 comments:

Post a Comment